Jak zmieniał się logotyp MINI przez lata?

Wymyślone, opracowane i wyprodukowane w 1959 roku jako odpowiedź na ogromny kryzys paliwowy MINI stało się od tego czasu symbolem wydajności i gokartowej frajdy z jazdy zamkniętej na niewielkiej przestrzeni. Auta marki MINI jak i samo logo stały się symbolem zmniejszonego zużycia paliwa oraz niespotykanego wcześniej designu, które pokochały entuzjaści aut na całym świecie. Jak na przestrzeni lat zmieniał się logotyp, tej kultowej brytyjskiej marki?

Aktualnie w skład logo MINI wchodzą 3 elementy: srebrne skrzydła, czarne koło spajające skrzydła oraz srebrny napis MINI znajdujący się w samym centrum. Skrzydła reprezentują szybkość, wolność i zwinność jaką charakteryzują się samochody MINI. Koło z napisem symbolizuje siłę, niezawodność i satysfakcję klientów.

Nie zawsze jednak logo było tak spójne i jednolite. Na początku historii marki każdy model posiadał swoje charakterystyczne logo np. w modelu Morris Mini-Minor w środkowej części znajdował się czerwony byk oraz trzy błękitne fale – symbol Oksfordu – zamknięte w okręgu ozdobionym dwoma stylizowanymi skrzydłami po obu stronach, a model Austin Seven otrzymał logo w kształcie sześciokątu z centralnie umieszczoną nazwą. Taka ilość logotypów sprawiała, że przypisanie poszczególnych modeli do marki MINI mogło być problematyczne.

W 1969 roku postanowiono ujednolicić nazewnictwo i od tego roku wszystkie auta brytyjskiej marki sprzedawane były już tylko pod nazwą Mini. Całą produkcję przeniesiono do brytyjskiego zakładu w Longbridge. W celu zwrócenia uwagi na tę zmianę, postanowiono ujednolicić również logo, które przybrało wygląd o abstrakcyjnych kształtach nienawiązujący do poprzednich modeli marki. Modele specjalne cały czas otrzymywały jednak swoje indywidulane logo… Bazowały one jednak na szczęście na klasycznej formie.

W 1990 roku logo Mini przeszło kolejną modyfikację. Powrócono do tradycyjnego wzoru z chromowanym kołem, skrzydłami oraz czerwonym napisem MINI COOPER na białym tle. W 1996 roku zmodyfikowane zostało tło oraz napis, w którym zrezygnowano z członu COOPER.

Podczas swojej premiery w 2000 roku już jako część grupy BMW zostało zaprezentowane nowe trójwymiarowe logo z charakterystycznymi skrzydłami oraz białym napisem MINI na czarnym tle.

Począwszy od marce 2018 roku modele marki MINI zdobi nowe logo, które stało się bardziej minimalistyczne porównując do swoich poprzedników. Zrezygnowano z trzeciej płaszczyzny dzięki czemu nowy wzór zyskał na uniwersalności. Zrezygnowano również z użycia odcieni szarości w celu uzyskania ciekawego kontrastu czerni skrzydeł, okręgu oraz napisu z białym tłem na jakim się znajdują. Najnowsza koncepcja otwiera kolejny rozdział w bogatej historii logo marki MINI. Miejmy nadzieję, że równie bogatego rozdziału!

Przeczytaj także:


Mini Hatch vs. kobiece zakupy

Czy MINI Hatch to dobry samochód na zakupy? Zobacz jak wypadł w teście Roksany.

« Poprzedni

Elektryczne MINI coraz bliżej

Już w 2019 roku do seryjnej produkcji wejdzie napędzane tylko silnikiem elektrycznym MINI. Nowy rozdział w historii marki czas zacząć!

Następny »

Telefon

e-mail

Adres

+48 42 613 66 40
mini@mini-premiumarena.pl
MINI Premium Arena
Rokicińska 190 92-412 Łódź