Nowe elektryczne MINI Cooper SE.

Nowy MINI Cooper SE

Pierwszy w pełni elektryczny samochód marki MINI został zaprezentowany. Samochód bazujący na 3-drzwiowej karoserii MINI to połączenie mobilności – charakterystycznej dla MINI, oraz wyrazistej stylistyki i najwyższej jakości. Tą ostatnią ma zapewnić produkcja w zakładach MINI w Oxfordzie na tej samej linii montażowej co modele z tradycyjnym napędem.

Dzięki silnikowi elektrycznemu o mocy 135kW/184 KM i innowacyjnej kontroli stabilności jazdy z ograniczeniem poślizgu kół bezpośrednio w napędzie, możliwe jest odczucie charakterystycznej gokartowej zwinności nowego MINI Cooper SE.


Składający się z 12 modułów ogniw litowo-jonowych wysokonapięciowy akumulator o pojemności energetycznej brutto 32,6 kWh, zapewnia zasięg od 235 do 270 km. Zamocowanie go nisko w podłodze i uformowanie w kształcie litery T zaowocowało brakiem ograniczeń pojemności bagażnika względem 3-drzwiowego MINI z konwencjonalnym napędem (211 l., a po złożeniu oparć tylnych siedzeń zwiększa się do 731 l.). Jedyna wymierna różnica w karoserii to wysokość. Jest ona większa o około 18 mm, aby zapewnić dostateczny prześwit pod akumulatorem w podłodze pojazdu.

Przy masie własnej wg normy DIN 1365 kg nowy model MINI Cooper SE z napędem elektrycznym jest tylko o 145 kg cięższy od 3-drzwiowego MINI Cooper S ze skrzynią Steptronic.


Najważniejsze cechy nowego modelu MINI Cooper SE.

• Pierwsze MINI i pierwszy mały samochód w segmencie premium z napędem elektrycznym.

• Silnik elektryczny o mocy 135kW/184 KM i momencie obrotowym 270 Nm.

• Specyficzny dla tego modelu akumulator litowo- jonowy umożliwiający zasięg od 235 do 270 km – bez ograniczania pojemności bagażnika.

• Ładowanie z domowego gniazdka elektrycznego, stacji Wallbox i publicznych stacji ładowania, możliwość szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 50 kW.

• Wyjątkowa zwinność poprzez spontaniczne oddawanie mocy, niski środek ciężkości pojazdu, napęd na przednie koła i ograniczenie poślizgu koła w pobliżu aktuatora.

• Przyspieszenie od 0 do 60 km/h w 3,9 s i od 0 do 100 km/h w 7,3 s.

• Charakterystyczna stylistyka 3-drzwiowego MINI z akcentami specyficznymi dla tego modelu.

• Funkcja akustycznego ostrzegania pieszych.

• Specjalne elementy wskazań i obsługi we wnętrzu.

• Dwustopniowy konfigurowalny odzysk energii zapewniający indywidualne prowadzenie jednym pedałem.

• W wyposażeniu standardowym reflektory diodowe, 2-strefowa automatyczna klimatyzacja, ogrzewanie z pompą ciepła, ogrzewanie postojowe, elektryczny hamulec postojowy i nawigacja Connected.


Typowa stylistyka MINI z indywidualnymi dodatkami.

Nowy MINI Cooper SE cechują odpowiednie modyfikacje i subtelne różnice w stosunku do modelu z konwencjonalnym napędem. Atletyczne proporcje, typowy podział na trzy części – korpus karoserii, przeszklona nadbudowa i dach – krótkie zwisy karoserii i szeroki rozstaw osi to cechy, dzięki którym pierwsze w pełni elektryczne MINI wyróżnia się z tłumu. Gniazdo ładowania zostało umieszczone nad prawym tylnym kołem, czyli tam gdzie w 3-drzwiowym MINI z konwencjonalnym napędem umieszczony jest wlew paliwa. Jedynie na inne źródło energii wskazuje wytłoczone logo MINI Electric. Logo to w wersji żółtej zdobi ozdobniki boczne z kierunkowskazami, pokrywę bagażnika i atrapę chłodnicy. Centralny element przodu pojazdu – podobnie jak w modelach z konwencjonalnym napędem - ma także sześciokątny kształt. Natomiast ze względu na niskie zapotrzebowanie na chłodzenie silnika elektrycznego jest on jednak zamknięty. Niepowtarzalny wygląd tego modelu wzbogaca żółta listwa ozdobna umieszczona na atrapie chłodnicy oraz lakierowane na ten sam kolor lusterka zewnętrzne. W standardzie w nowym MINI Cooper SE znajdziemy reflektory diodowe.

Nowy członek w rodzinie MINI standardowo wyposażony jest w 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich MINI Electric Revolite Spoke, a opcjonalnie oferowane są 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich o asymetrycznej stylistyce MINI Electric Corona Spoke 2-tone.


Start z maksymalną mocą.

Chcąc zapewnić podczas startu bezstratne wykorzystanie momentu obrotowego udostępnianego przez silnik nowe MINI Cooper SE wyposażono w innowacyjne sterowanie układem dynamicznej kontroli stabilności DSC. Zaprojektowana specjalnie pod charakterystykę silników elektrycznych regulacja poślizgu kół napędowych zapewnia bardzo stabilne właściwości jezdne na każdej nawierzchni i przy każdej pogodzie. Jest to wszystko możliwe dzięki przeniesieniu obliczeń związanych z procesem regulacji poślizgu kół z oddalonego sterownika o długich drogach sygnału do napędu. Kierowca odczuje pracę nowego systemu zarówno podczas ruszania – lepsza trakcja, jazdy w trybie odzysku energii hamowania – stabilniejsza jazda, oraz podczas przyspieszania przy wychodzeniu z ciasnych zakrętów.


Konfigurowalny odzysk energii hamowania na dwóch poziomach.

Nowy MINI Cooper SE to pierwszy z elektrycznych samochodów grupy BMW, w którym kierowca może wpływać na sprawność odzysku energii hamowania. Konfigurację zapewniają dwa tryby odzysku – intensywny lub słaby – oczywiście z odpowiednim efektem zwalniania – niezależnie od trybów MINI Driving Modes. To wszystko pozwala np. podczas dynamicznego pokonywania zakrętów dokładnie dostosować do indywidualnego stylu jazdy zachowanie pojazdu przy zwalnianiu. Aby zagwarantować jak największą wydajność nowego MINI Cooper SE, wysoki stopień odzysku energii hamowania stanowi element standardowej konfiguracji pojazdu aktywowanej automatycznie po każdym uruchomieniu silnika.

Nowości w kokpicie.

Seryjnie w nowym MINI Cooper SE za kierownicą znajduje się 5,5-calowy kolorowy wyświetlacz wykonany w technologii Black Panel, na którym wyświetlany jest zestaw specyficznych dla tego modelu wskaźników. Innym charakterystycznym elementem we wnętrzu jest dźwignia biegów na konsoli środkowej, która zyskała nowy wygląd utrzymany w stylistyce nowego MINI Cooper SE.

Różne źródła, jeden cel.

Swoją energię nowe MINI Cooper SE czerpie z sieci elektrycznej, do której podłączany jest za pośrednictwem wtyczek o standardach Typ 2 i CCS Combo 2. Jego gniazdo ładowania jest przystosowane do ładowania prądem przemiennym i stałym przy użyciu standardowych darmowych gniazdek, stacji Wallbox MINI ELECTRIC lub publicznych stacji ładowania. Dwa ostatnie warianty przy maksymalnej mocy ładowania od 11 kW umożliwiają naładowanie akumulatora wysokonapięciowego nowego MINI Cooper SE do 80 procent w ciągu 2,5 godziny oraz do 100 procent w ciągu 3,5 godziny. Istnieje możliwość szybszego zgromadzenia energii, ale do tego potrzebny jest prąd stały. Wykorzystując ładowarkę o maksymalnej mocy ładowania 50 kW można do 80 procent naładować nowego MINI Cooper SE w zaledwie 35 minut.


Ogrzewanie lub chłodzenie nie tylko podczas jazdy.

Nowe MINI Cooper SE standardowo wyposażony został w 2-strefową automatyczną klimatyzację, dzięki której pasażer i kierowca mają możliwość oddzielnie regulować nawiew i temperaturę na swojej części. Wnętrze ogrzewane jest za pomocą wydajnej pompy ciepła, która pobiera ciepło z silnika, sterownika napędu i akumulatora wysokonapięciowego oraz z powietrza zewnętrznego, doprowadzając je do systemu klimatyzacji. Powyższa pompa przy utrzymywaniu komfortowej temperatury wewnątrz nowego MINI Cooper SE podczas zimy, pochłania do 75 procent mniej energii niż konwencjonalne ogrzewanie elektryczne. Dodatkowo w celu uzyskania jeszcze większego zasięgu, zostały połączone obiegi chłodnicze lub grzewcze dla wnętrza i technologii napędowej. Użyty sterownik umożliwia jednoczesne utrzymanie przyjemnej temperatury wewnętrznej i idealnej temperatury roboczej akumulatora wysokonapięciowego niezależnie od siebie, wykorzystując do tego chłodzenie lub ogrzewanie.

Dla maksymalnego komfortu użytkowników nowego MINI Cooper SE automatyczna klimatyzacja oferuje także funkcję ogrzewania postojowego i klimatyzacji postojowej. Dzięki temu kierowca przy pomocy aplikacji MINI Connected może ustawić planowany czas odjazdu, a nowe MINI Cooper SE zapewni odpowiednią temperaturę wnętrza przed rozpoczęciem jazdy.


Wyposażenie z indywidualnymi akcentami w stylu MINI.

Bogate, standardowe wyposażenie nowego MINI Cooper SE można rozszerzyć przy pomocy pakietów wyposażenie zewnętrznego i wewnętrznego - Trim S, Trim M, Trim L, Trim XL, każdy z nich zawiera specjalne połączenie lakieru zewnętrznego, 16-calowych lub 17-calowych obręczy kół ze stopów lekkich, wyposażenia wnętrza i tapicerki foteli z tkaniny lub naturalnej albo ekologicznej skóry. Ekskluzywną atmosferę we wnętrzu MINI Cooper SE zapewnia Stylistyka Wnętrza MINI Yours, która charakteryzuje się doskonałą jakością materiałów i wykonania podświetlanej powierzchni wewnętrznej MINI Yours Piano Black oraz skórzanej kierownicy sportowej MINI Yours.



Przeczytaj także:


Co nowego znajdziecie w MINI Clubman LCI?

Lakier, tapicerka, a może felgi? Zobaczcie nowe kolory i wzory do Twojego MINI Clubman LCI.

« Poprzedni

MINI. Historia według Roksany.

Doskonale pamiętam te wszystkie nudne lekcje historii, na których odliczałam każdą minutę do dzwonka wiercąc się na krześle i walcząc z opadającymi powiekami. Przed każdym sprawdzianem wklepywałam na pamięć sterty dat i suchych faktów…Czy próbuje zatem powiedzieć, że historia jest nudna?

Następny »

Telefon

e-mail

Adres

+48 42 613 66 40
mini@mini-premiumarena.pl
MINI Premium Arena
Rokicińska 190 92-412 Łódź